Fotboll eller Innebandy? Innebandy eller Fotboll?

Publicerad 2011-07-26 13:27:14 i

Nu kommer den svåra frågan.. Vilken sport ska man egentligen statsa på? Fotboll? Innebandy? Måste göra ett val snart, annars blir det svårt när jag blir äldre, då kommer det sluta med att jag inte går på någon sport alls. Men det vill jag ju inte ska hända, så nu kommer frågan. Vilken sport ska jag satsa på? Vilken sport ska jag utväxlas i? Nu kan jag ju berätta lite om mina sporter..
FOTBOLL: Jag började på fotboll, när jag nyss hade börjat i 6års. Då var vi blandade 97or & 98or och våran tränare hette Fredrik. Vi hade träningar på Eklidsskolans fotbollsplan. Sen när jag blev äldre, inte säker på vilken klass.. Då började vi träna på Brantbrink, och då började jag spela i Tullinge TP. Börja spela med andra tjejer (97 tjejer) Mina tränare hette Sanna, Mattias & Åsa. Åren gick och gick och vi blev helt plötsligt 97/96 lag sen kom det 95or. Då blev vi 97/96/95. Vi har varit i Örebro cupen, Ljusdals cupen & Aros cupen, underbara cuper alla 3. Sen fick vi en till tränare, min egna lilla pappa Leffe. Den här säsongen så var han tvungen att sluta, för att hans jobb hade flyttat, så han skulle inte hinna till träningarna.. Då var det Sanna, Mattias & Åsa igen! För några månader sen fick vi reda på att vårat lag skulle läggas ner.. Och det var då, exakt då jag började gilla fotboll. Precis innan vi skulle läggas ner, det var då jag börja gilla fotboll och körde mitt nästbästa på träningarna. Då splittrades vårat lag totalt! En gick till Älvsjö, 9st gick till Stuvsta & resten slutade på fotboll. Så min nuvarande klubb är Stuvsta IF.
INNEBANDY: I Oktober 2008 började jag bli intresserad av innebandy så varje gång mina vänner Jessika & Maria hade varit på någon innebandyträning så ville jag fråga hur det var.. Det var alltså Jessika & Maria som gjorde att jag började på innebandy. Det var såhär.. I December 2008 mötte jag Jessika & Maria hemma hos dom, sen mötte vi Maja i en backe. Då gick vi ner till Eklidsskolan gympahall och på vägen mötte vi Mormor & min moster Elin.(haha) När vi kom ner till Eklidshallen så bytte vi om och då hade vi 4 tränare Robban E, Kaysa, Clas & Robban S. Första träningen fick jag lära mig att skjuta & passa, men så fort jag höll i klubban jag lånade av Maja då visste jag exakt hur man skulle hålla i den! Träningen var så rolig att jag verkligen längtade tills nästa. Några träningar hade gått, sen fick jag en förfrågan om att följa med dom till Storvreta Cup Januari 2009, och jag tackade ju självklart JA! Sen nästa år var det Storvreta Cup igen (2010). Sen var vi med i NewBody Cup i Nykvarn(spelades matcherna) och där mötte vi Nykvarn, Bele & Täby. Gick inte som vi hade tänkt oss, förlorade alla matcher och det blev en skit dag. Bråk/tårar/grupper..osv.. Sen var det Storvreta Cup 2011 och det här året förlorade vi Kvartsfinalen i A-slutspel mot Nykvarn, tyvärr.. Sen var det dags för Slutspel i DIV1 då började det med att vi skulle spela Kvartsfinal mot Älvsjö som låg 5a (och vi 4a) och den matchen vann vi med 6-3!! Då var alla taggade till nästa vecka, då skulle vi spela Semifinal mot Bele Barkarby och det gick inte så bra.. Men vi kom iallafall delad 3a med Rotan. I Juni blev jag uttagen till Selected, 7st från Tullinge, 5st från Älvsjö, 2st från Örby & 2st från Huddinge. Selected gick inte alls bra för mig, jag var så dålig att jag höll på och dö. Nu i Juli, den fjärde Juli. Då samlades alla i FBI Tullinge i Flempan, där hoppade vi på tåget till Malmö som tog några timmar, det var mysigt på tåget och man lär känna varandra bättre när man satt med dom man inte brukar sitta/vara med. I Malmö gick vi där i ''Stan'' lite och käkade, sen var det dags att hoppa på natt-tåget till Tyskland/Berlin. Då fick jag vara i samma ''hytt'' som Olivia, Maria, Zäta, Amanda & Linnea. Sen var vi framme i Berlin, klockan var ungefär 6 på morgonen, där vid ''tåg centralen'' så fanns det massa affärer och sånt, så vi köpte en varsin macka och dricka där. Sen hoppade vi på tåget som gick till Prag det tog en jävla lång tid. När vi kom fram i Prag hoppade vi på en tunnelbana som tog oss till hotellet, mina rumspoolare blev Denise & Sarah! I Prag så skulle vi spela första matchen mot ett Slovakiskt lag Nemsova och förlora men alla andra matcher vann vi, sen var det dags för ''slutspel''! Kvartsfinalen vann vi, vilket Täby också gjorde. Då skulle vi möta Täby, som vann SM! Och vi vann den matchen med 6-4 då hoppade alla av glädje och kanske lite tårar också! Nästa dag var det dags för finalen som spelades i Sparta Arena! Förlorade finalen med 5-4 jätte jämn match och vi mötte Nemsova. Alla trodde att vi skulle få några dagars shopping i Stan och sånt, men istället visade vi intresset för innebandyn och körde gärnet!! Och våra tränare som gäller nu, när säsongen börjar är Robban S, Mats & Pappa Leffe. (Lagledare: Clas/Clabbe) Så nu ska vi köra gärnet när säsongen börjar och visa vilka som är bäst!


Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2011-07-27 00:01:02

jag tycker du ska satsa på fotboll sen när du blir äldre, men nu kan du ju gå på båda sporterna ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara Johansson

15 årig tjej från Stockholm. bäst i världen. peace

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela